אקולוגיה וסביבה

ונוס של הסמרטוטים

12 ביולי, 2021
מיכלאנג'לו פיסטולטו (Michelangelo Pistoletto), ונוס של הסמרטוטים (Venere degli Stracci). שיש וטקסטיל. 340x212x110 ס"מ. 1967, 1974.

היצירה מציבה בחזית את ונוס, אלת היופי והפריון הנצחית במיתולוגיה הרומאית, מוקפת בספק בגדים, ספק סמרטוטים. גבה מופנה אל הצופה, כך שזהותה מטושטשת, ויחד איתה גם הבגדים. הבגדים המקיפים את ונוס בולטים, וגונבים את הפוקוס מיופייה, אך בו-בזמן הם נעדרי זהות ואינם עומדים בפני עצמם. הם אינם מובחנים זה מזה, ומייצגים קולקטיב חסר משמעות של בגדים, שיותר מכול מהווה ערמה חסרת תועלת. אבחנה זו, במובנים רבים, מייצגת את ההבדל בין לבוש לאופנה, ובין בדים חסרי משמעות, לאמירה חברתית-פוליטית.

יצירתו של האומן האיטלקי פיסטולטו, שני עשורים לפני עלייתה של האופנה המהירה, נוצרה כדי להעביר ביקורת אירונית על העבר התרבותי של איטליה, אך מהווה כיום ביקורת חריפה על תרבות הצריכה הנוכחית. בגיליון זה תמצאו את המאמר הטוב, הרע והבר-קיימא: כיצד טכנולוגיה שינתה וממשיכה לשנות את פני תעשיית האופנה. יצירה זו, המגלמת בתוכה ביקורת נבואית על עולם האופנה, היא אזהרה לאוהבי אופנה וסביבה כאחד, ששואפים לעולם בר-קיימא שאופנה וסביבה חיים בו יחד בכפיפה אחת. 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחקרי סביבה אצלך בתיבה



    תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

    חזית המחקר
    הטוב, הרע והבר-קיימא: כיצד הטכנולוגיה שינתה וממשיכה לשנות את פני תעשיית האופנה
    סקירת תפקידה של הטכנולוגיה בפיתוח אופנה ואופנה מהירה והפיתוחים הטכנולוגיים העדכניים ביותר בתחום של אופנה בת-קיימא
    חזית המחקר
    קידום כלכלי ותכנוני של רעיית עיזים לשם צמצום סכנת שרפות
    המחקר בדק אם ניתן לבסס רעייה בשטחים פתוחים על דירי עיזים הממוקמים צמוד ליישובים, ומה גובה התמריץ הכלכלי שיש לשלם כדי לדרבן את מגדלי העיזים לרעות בשטחים הללו
    תמונת השער
    סוסון ים לכוד בכוס פלסטיק
    הצילום, זוכה פרס תמונת השנה של התערוכה תמונת טבע #5, מבקש להעלות את המודעות לעולם שהולך ונעלם, ולהתריע מפני אובדן סביבות מחיה
    לראש העמוד